maanantai 13. heinäkuuta 2015

Lupasin kuvia...

...niistä housuista jotka Fiku teki mulle, joten täältä tulee. Housujen esittelyn lisäksi otettiin myös toimintakuvia mun seikkailuista, ja mun piti sitten kiipeillä korkeisiin paikkoihin tai muuten vaan pelleillä pusikossa. Saatiin myös Milou paikalle, vaikkakin se on vähän väärän värinen. Mut ei se sinänsä haittaa, kun housutkin on tummuneet niin kai Miloukin saa vaihtaa väriä. .-D Lisää kuvia on tumpissa, ja Fiku laittaa tässä joskus myös omaan blogiinsa näitä kuvia.


Autokoulu tuo ahdistusta mun lomailuun. Ajotunteja on jo useampi takana, ja oon parkkipaikoilta ja pikkuteiltä siirtynyt vihdoin ajamaan liikenteen sekaan. Vähän kyllä hirvittää olla siellä vaarantamassa liikennettä, mut kaikki sujuu ihan hyvin niin kauan kun auto on liikkeessä. Jos pitää pysähtyä risteykseen tai liikennevaloihin ni sammutan aina vahingossa auton just ku pitäisi lähteä, että jee. .-D Sit mulla on joku ongelma ajaa koko ajan liian lähellä pientaretta, ja ope saa siitä sit koko ajan huomautella. Mulla on myös oudot refleksit, kun esim. jos ope käskee katsomaan oikealle, ni mulla kääntyy pään mukana myös kädet ja sit auto lähtee hakoteille. Sama polkimissa: jos mulla on kaksi poljina painettuna alas ja ope käskee löystää vaan toista niin mulla lähtee molemmat jalat liikkeelle. Vaihteiden kanssakin tulee helposti säädettyä, kun niitä tarvii maantieajossa käyttää niin monipuolisesti. Tai siis, ykkösen ja kakkosen välillä pomppiminen kyllä sujuu, mut sit siinä jotenkin menee sekasin mitä enemmän vaihteita pitää käyttää. Vähän hävettää miten huono olen ajamaan, mut ei kai sille mitään voi että opin hitaasti.. En kauheasti tykkää siitä mun ajo-opesta, kun se nipottaa jatkuvasti. Ihan aiheesta kyllä, mut mä en vaan tykkää kritiikistä vaikka sen ansaitsen. Teoriakoe meni sit mun osalta paremmin, pääsin läpi ekalla yrittämällä! Kiva huomata ettei oo ihan täysin torvelo vaikken autoa osaakaan käsitellä täydellisesti. .-D

Sit tässä sattui yksi ikävämpi tapaus, kun mun mummo kuoli. Satuin olemaan aamulla hereillä kun kuulin isin puhuvan puhelimessa asiasta. Mä en aluksi jostain syystä järkyttynyt yhtään uutisesta. Olin kyllä jollain tasolla jo valmistautunut tähän, sillä mummon vointi on ollut heikompaa viimeisimpien vuosien ajan ja sairaalareissuja ja leikkauksia on ollut paljon. Sain mä siinä sit jonkun itkukohtauksenkin aikaan ja on vähän haikea mieli ollut, mut arkeen pääsi palaamaan kyllä tosi nopeasti. Ajatukset pysyy muualla kun on jotain tekemistä. Ukin kuolema oli jollain tapaa helpompi, kun se tapahtui illalla, ja sit sen jälkeen vaan meni nukkumaan ja tuli uusi päivä, mut kun mummon kuolemasta kuuli aamulla, ei oikein tiennyt miten olisi pitänyt olla. Vaikutanko liian välinpitämättömältä jos uutisen kuulemisen jälkeen menen vaan koneelle dataamaan kuin mitään ei olisi tapahtunut, vai olisiko pitänyt viettää jotain ns. suruaikaa. Mulla olis ollut sille päivälle ajotunti, mut päätin perua sen kun en olisi silloin jaksanut kuunnella sen opettajan valituksia. Mua harmittaa nyt miten vähän mummoa tuli näinä viimeisinä vuosina käytyä katsomassa, vaikka hän asui ihan naapurissa kymmenen askeleen päässä kotoa. Viimeisin kerta taisi olla äitienpäivänä, kun mentiin mummolaan syömään kakkua. Muistan kun telkkarista soi silloin Antti Tuiskua ja mua ja Fikua huvitti. .-D


Täytyy nyt äkkiä avautua siitä etten tykkää Antti Tuiskun uudesta musiikista. Jos Antti kerran ite haluu tällaista nykyään tehdä ni ihan sama, ite en vaan tykkää yhtään tän tyylisestä musiikista. Oikeestaan Antin musiikki on ollut hyvää vaan sen ekan levyn aikoihin, en sit tiedä oliko sillä silloinkaan lahjoja vai onko tää vaan nostalgiaa. .-D

Mä tilasin surua lievittämään pari miestä ja koiranpennun. Selkeämmin ilmaistuna ostin siis Mikan ja Månsin levyt. Mikan No Place In Heaven on ihana levy, vaikka siellä ei ole kovin paljon tosi hyviä kappaleita. Tykkään lähinnä niistä joihin on julkaistu aiemmin musavideot, mut Mika on tuttuun tapaan ihana itsensä. .-3 Euroviisuvoittaja Månsin musiikkiin olen jonkin verran perehtynyt, ja tykkään kovasti miekkosen tyylistä ja ostamani Barcelona Sessions -albumi kiva. Oisin mielelläni ostanut myös toisenkin levyn Månsilta, mut se ehdittiin poistaa myynnistä cdon.comissa. >.-/ Noita koiranpentuja tuli itse asiassa useampikin, oli se mun ihannoima 101 Dalmatialaista 2:n elokuva niin edullisesti myynnissä että oli pakko ostaa. .-D Vähän pelkäsin että se olisi dubattu uusiksi, onhan kyseessä kuitenkin yli kymmenen vuotta vanha leffa, mut onneksi ääniraita oli sama kuin se mihin olin lapsuudessa tottunut. .-3


Autokoulun teoriakoetta varten mä hankin viimein passin itselleni. Vähän huoletti onnistuuko homma, koska kaikki kotipaikkakunnan poliisiajat oli varattuja pitkälle heinäkuuhun asti, mut saatiin nopea aika sit kuitenkin muualta ja päästiin Fikun kanssa vähän junailemaan taas pitkästä aikaa. Passia hankkiessa poliisi varmistaa henkilöllisyyden kyselemällä sellaisia asioita jotka mun pitäis tietää, mut mä menin ihan lukkoon ku kysyttiin äidin syntymäpäivää, koska mä en tiennyt sitä. .--D Sit multa kysyttiin äidin vanhempia, enkä niistäkään tiennyt kuin toisen, mut kyllä ne mun vastaukset onneksi hyväksyi, vaikka tosi epäilyttävää ettei tiedä oman äitinsä syntymäpäivää... Kävästiin samalla kaupoissa kun Fiku etsi kaverilleen synttärilahjaa, ja mä ostin muutamia vaatteita:

  1. Uudet kengät oli jo aikakin hankkia, sillä mun edelliset oli ihan risat. Mun ajo-opettajalla on joku pakkomielle stalkata mun jalkineita (se oli niiden edellisten kunnostakin kommentoinut ainakin pari kertaa .-D) ja se sit heti seuraavana päivänä huomas mun uudet kengät ja tenttasi innoissaan mistä olin ostanut. .-D
    -> Kookenkä / maksoi n. 20€
  2. Mun musta toppi on ollut kauan hukassa joten ostin uuden kun halvalla sai (ja eikös se hukkunut toppi löytynyt viikkoa myöhemmin..) Toi on siis ihan kokomusta vaikka tossa kuvassa tapahtuu outo värin haalistuminen valon takia. .-D
    -> Cubus / maksoi n. 7€
  3. Yhdessä aleringissä oli paljon "mun tyylisiä" paitoja, ja noukin sieltä yhden pitkähihaisen. Tosi jännää että päädyin siniseen, sillä mulla ei juuri oo sen värisiä vaatteita. Sori ei nyt näy paita kokonaan kun mun piti tunkea pää mukaan kuvaan. x-D
    -> Cubus / maksoi n. 13 €
Jaahas, ei mulla sit taida ollakaan tällä erää enempää kerrottavaa. Lomaa on vielä jäljellä vähän yli kuukausi, en osaa sanoa tuleeko mitään tällaista "kunnollista" postailtua ennen koulujen alkua. Tälle viikolle olis pari ajotuntia ja sit mummon hautajaiset, ja saatetaan noita hautajaisia varten päästä jonnekin kauemmas ostoksille jos nyt oon oikein ymmärtänyt. Mut juu, tumpissa voi mun menoa seurailla, suunnilleen samat asiat kerron siellä mut reaaliaikaisemmin. Mukavaa kesän jatkoa. .-3


Kysymys lukijoille:
Kumpi ämmä (M-kirjainta siis tarkoitin, en ketään ämmiä .-D) ?
Vaihtoehto 1: Mika
Vaihtoehto 2: Måns

Ei kommentteja: